سوغات کوبا
1403/02/08 بازار گردی

سوغات کوبا

یکی از جذابترین بخش‌های هر سفر، خرید سوغات از آنجا می‌باشد. سوغات کشورها و مناطق مختلف جهان همواره برای گردشگران از جذابیت و ارزش‌های بسیار بالایی برخوردار است. از لحاظ تاریخی، فرهنگی، سفر به هر کشوری به دلیل ارائه سوغات‌های خاص و منحصربه‌فردش، تجربه‌ای فراتر از سفرهای عادی می‌شود. یکی از این کشورهای جذاب با سوغات‌های متنوع و خاص، کشور کوبا است.

در ادامه به صورت کامل درباره تمامی سوغات کوبا توضیحاتی را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم پس با تیم تورپک همراه باشید.

همچنین تجربه بینظیر سفر به کوبا در تور کوبا با تورپک (گومه سفر) را فراموش نکنید!

تماس باما

معرفی سوغات کوبا

سیگار کوبا (معروفترین سوغات کوبا!)

سیگار کوبایی به دلیل نماد کوبا، کیفیت بالا، طعم، عطر منحصر به فرد و جاذبه‌ی فرهنگی‌اش، در بازار جهانی مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته و از این محصول به عنوان اصلی ترین سوغات کوبا یاد می‌کنند. علاقه‌مندان به سیگار، از سیگار کوبایی به عنوان یکی از گزینه‌های خاص و مورد علاقه‌شان یاد می‌کنند.

سیگار کوبایی یک جزء اصلی از تاریخ و فرهنگ کوبا است. این سیگارها در دهه‌های گذشته به عنوان نمادی از زندگی شهری و آزادی در هاوانا و سایر شهرهای کوبا، شناخته می‌شدند. مصرف سیگار در فضای عمومی به عنوان یک جزء از فرهنگ محلی در کوبا تلقی می‌شود و سیگار کوبایی نقش مهمی در این زمینه دارد.

فرآیند تولید سیگار کوبایی به روش‌های سنتی صورت می‌گیرد که تجربه‌های صد ساله و هنر بی‌پایان تولید تنباکو در کوبا را در بر می‌گیرد. انتخاب دقیق برگ‌های تنباکو، خشک کردن به روش‌های سنتی، و بسته‌بندی دقیق، کیفیت بالا از مهمترین رکن های سیگار کوبایی می‌باشد که به بزرگترین سوغات کوبا تبدیل شده است.

سیگار برگ از بهترین سوغات کوبا

تورهای تورپک رو از دست ندید!

تور ژاپن

تور کنیا

تور برزیل

قهوه کوبایی:

قهوه کوبایی علاوه بر اینکه در بین مردم کوبا معروف است، در بازار جهانی نیز از شهرت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد که به همین سبب به یکی از پرطرفداترین سوغات کوبا تبدیل شده است. قهوه از صادره های اصلی این کشور می‌باشد که می‌توان به تامین قهوه اسپانیا توسط کوبا اشاره کرد.

بسیاری از کشاورزان قهوه در کوبا از روش‌های کشاورزی ارگانیک استفاده می‌کنند. این بدین معناست که قهوه کوبایی به طور طبیعی و بدون استفاده از سموم شیمیایی تولید می‌شود که این امر برای کاربرانی که به دنبال محصولات ارگانیک هستند، بسیار جذاب است.

قهوه کوبایی از سوغات کوبا

کلاه حصیری

کلاه حصیری کوبا یکی از نمادهای فرهنگی و سنتی کوبا است. همچنین این کلاه از موارد بسیار مهم در فرهنگ مد این کشور می‌باشد. این کلاه‌ها، بافته شده از نخ حصیری یا پالم، با طرح‌ها و نقوش مختلفی تولید می‌شوند و به طور گسترده در سراسر کشور و حتی در خارج از آن استفاده می‌شوند. کلاه حصیری کوبا دارای تاریخچه‌ای باستانی است و از قرن ها قبل از میلاد مورد استفاده قرار می‌گرفته است. از آنجایی که کوبا دارای آب و هوای گرم و آفتابی است، کلاه حصیری به عنوان یک ابزار محافظتی از آفتاب برای مردم محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلاه حصیری از سوغات کوبا

پیراهن مردانه

گوآیابرا (Guayabera) از معروفترین پیراهن‌های مردانه کوبا می‌باشد. این پیراهن‌ها در منطقه کارایب به ویژه کوبا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند. گرچه حرف‌های زیادی در تاریخچه این پیراهن‌ها وجود دارد ولی مردم کوبا ارزش بسیار زیادی برای این مدل از پیراهن‌ها قائل هستند. وقتی وارد کوبا می‌شویم این لباس را از بزرگ تا کوچک یا از پیر تا جوان بر تن این افراد بومیان خواهیم دید.

طراحی این پیراهن به طوری می‌باشد که 4 یا 2 جیب در جلو و ردیف‌های تای‌سونی که باعث خنک بودن و سبکی این پراهن می‌شود، مشاهده می‌کنیم. حتی امروزه به دلیل استقبال زیاد مردم از این لباس؛ این پیراهن در صنعت مد کوبا به شکل زنانه هم تولید می‌شود.

پیراهن مردانه

فروشگاه عطر هابانا 1791

این فروشگاه به تازگی با شیشه‌های ادکلن و عطر خود، نظر بسیاری از گردشگران را به مغازه خود جلب کرده. که با رایحه‌های خاص خود که بر مبنای گل و گیاه تولید می‌کند بسیار محبوب شده است. شیشه های ادکلن و عطر این فروشگاه به صورت پمپی و یا شیشه‌های رنگارنگ می‌باشد که برای خرید سوغاتی از کوبا می‌توانید به این فروشگاه سر بزنید.

فروشگاه عطر هابانا 1791

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین سوغات کوبا را به شما عزیزان معرفی کنیم همچنین فراموش نکنید که تیم تورپک، درحال برگزاری بسیاری از تورهای گروهی خارجی می‌باشد که می‌توانید با مراجعه به صفحه تور خارجی از این سفرها با خبر شوید.

منبع: https://goometravel.com/

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS